Aktualności
Wiosenne Porządki na Recie - podsumowanie
Mimo nie najlepszej pogody kilkunastu mieszkańców wzięło udział w Wiosennych Porządkach, nowej inicjatywie Stowarzyszenia Reta. W akcji udział wzięli również ministranci z parafii na Recie,
![](/images/artykuly/aktualnosci/2017/sprzatanie_wiosna.jpg)
Wiosenne porządki na Recie
Stowarzyszenie Reta zaprasza do udziału w Wiosennych porządkach - sąsiedzkim sprzątaniu Rety w dniu 8 kwietnia, o godzinie 9:00. Start na boisku przy Marii Konopnickiej.
Spotkanie organizacyjne na 2017 rok
Serdecznie zapraszamy na spotkanie Stowarzyszenia Reta, które organizujemy 9 stycznia o godz. 18.00 w Zespole Szkolno-Przedszkolnym przy ul. Skalnej 10.
Chcemy podsumować to co działo się w minionym roku, porozmawiać o naszych planach i wizji działalności Stowarzyszenia w 2017 roku. Chcielibyśmy również poznać Państwa opinie i oczekiwania co do kierunków działania Stowarzyszenia. Przewidujemy, ze spotkanie potrwa około godziny w trakcie której omówimy m.in. założenia organizacji II Dnia Rety, planowaną akcję sprzątania dzielnicy, nową inicjatywę – „inicjatywę lokalną” oraz plany co do III edycji budżetu obywatelskiego. Będzie pewnie okazja zamienić kilka słów na temat siłowni przy ul. Konopnickiej oraz koncepcji budowy dróg i wyników konsultacji społecznych w tej sprawie.
Członków Stowarzyszenia informujemy, że rachunek bankowy został przeniesiony do Pekao SA, gdzie otrzymaliśmy lepsze warunki finansowe.
Nowy nr rachunku – 16 1240 2959 1111 0010 7136 4280. Kilka osób nie opłaciło jeszcze zaległych składek, proszę o ich uregulowanie już na nowy rachunek (szczegółowe dane stowarzyszenia w zakładce kontakt)
5 grudnia 2016 zarząd stowarzyszenia podjął decyzję o ujednoliceniu wysokości składki członkowskiej, która dla wszystkich od 1 stycznia 2017 roku wynosi 10 zł miesięcznie.
Zapraszamy członków Stowarzyszenia, ale również wszystkich pozostałych mieszkańców Rety, którzy chcą wspólnie z nami poświecić kilka chwil w roku na działalność zmierzającą do rozwoju Rety. Jeśli Państwa sąsiedzi/znajomi z Rety są zainteresowani – prosimy o przekazanie niniejszego zaproszenia, licząc, że grono członków Stowarzyszenia Reta będzie stale rosło J. W zakładce Dokumenty znajdują się Statut stowarzyszenia oraz Deklaracja członkowska, którą można przynieść na spotkanie.
Do Siego Roku,
Zapraszamy,
Zarząd Stowarzyszenia Reta
![](/images/artykuly/aktualnosci/2016/10/BO_Reta_glosuje.png)
Głosowanie w II edycji Budżetu Obywatelskiego
Już w sobotę, 22 października rozpocznie się głosowanie w ramach drugiej edycji Budżetu Obywatelskiego w Mikołowie. Na Recie będziemy wybierać spośród 4 projektów lokalnych oraz 15 projektów ogólnomiejskich.
![](/images/phocagallery/2016/Dzien_Rety/biblioteka/20161001_161147-1.jpg)
Podziękowania - Dzień Rety 2016
W sobotę, 1 października, odbył się I Dzień Rety. Jesteśmy pewni, że nie była to ostatnia impreza integracyjna zorganizowana przez nasze stowarzyszenie.
![](/images/artykuly/aktualnosci/2016/09/plakatDRnieszczegółowy.png)
Zapraszamy na Dzień Rety 2016
W sobotę, 1 października 2016 r. od godziny 15:00 na terenach rekreacyjno-sportowych przy ul. Marii Konopnickiej Stowarzyszenie Reta organizuje Dzień Rety. Będzie to dzień przeznaczony dla mieszkańców naszej dzielnicy, okazja do lepszego poznania siebie nawzajem.
![](/images/artykuly/aktualnosci/2016/09/geodezj_2.jpg)
Rozpoczęcie prac nad koncepcjami dróg
Dzisiaj, 20 września 2016 r., rozpoczęły się prace nad ustaleniem koncepcji przebiegu ulic: Jasna, Brzozowa oraz Reta. Zgodnie z zapowiedziami Urzędu Miasta, przebieg ma zostać skonsultowany z mieszkańcami Rety.
Stowarzyszenie Reta funduje tablice informacyjne
Dzięki zaangażowaniu członków Stowarzyszenia Reta, 31 maja ustawiliśmy dwie nowe tablice informacyjne na skrzyżowaniach ulic Dzieńdziela i Skalnej oraz Reta i Konopnickiej. Lokalizacje uzgodniono z Urzędem Miasta w Mikołowie.
Dotacja z Funduszu Inicjatyw Obywatelskich
Informujemy, że Stowarzyszenie Reta otrzymało dotację z Funduszu Inicjatyw Obywatelskich na realizację projektu „Wyposażenie Stowarzyszenia Reta w sprzęt niezbędny do prowadzenia działalności i promowania działalności statutowej”
Procentowy udział dotacji wyniósł ok. 93%. Resztę kosztów stowarzyszenie sfinansowało ze składek swoich członków.
Za otrzymaną dotację kupiliśmy komputer z urządzeniem wielofunkcyjnym (drukarka, skaner, xero) i oprogramowaniem, a także zapas artykułów biurowych.
Jedna z pierwszych okazji do wypróbowania sprzętu już wkrótce – od 1 do 30 czerwca można składać propozycje do realizacji w ramach II edycji budżetu obywatelskiego w Mikołowie.
Jeśli masz problem z przygotowaniem wniosku, nie masz go gdzie wydrukować, potrzebujesz pomocy – zapraszamy do kontaktu ze Stowarzyszeniem.
Sprzęt uzyskany z dotacji można zobaczyć w Galerii.
Projekt dofinansowany ze środków Programu Fundusz Inicjatyw Obywatelskich
Strona 3 z 4